طناب های کوهنوردی

دوشنبه 6 دی 1400
17:55
سورن امیری

انتخاب طناب به خوبی در این مقاله پوشش داده شده است. یک طناب کوهستانی خوب امکان مسیرهای سرگردان و شناورهای طولانی (مثلاً "نیم طناب") را فراهم می کند و تا حد امکان سبک باشد (مثلاً "طناب های تک"). طناب های تکی فوق العاده سبک وجود دارد، اما آبسیل های کوتاه تری لازم است. برخی از طرف‌ها انتخاب می‌کنند که یک «تگ لاین» ۷ میلی‌متری به طول طناب خود حمل کنند، که پس از آن امکان استفاده از آبسیل کامل را فراهم می‌کند. با این حال، گذر از طناب با ضخامت های مختلف در هنگام فرود آمدن از طریق دستگاه مهار می تواند مشکل باشد و این گزینه در مسیرهای سرگردان کمکی نمی کند. این سیستم به طور کلی سبک ترین است. اگر از طناب مخصوصاً لاغری استفاده می کنید، مطمئن شوید که دستگاه بند شما (و شریک کوهنوردی شما) با آن کار می کند.طناب های کوهنوردی


Edelrid Apus Pro Rope – طناب فوق العاده همه کاره برای کوهنوردی. به عنوان یک نیمه یا دوقلو، امکان مسیرهای سرگردان با تجهیزات در سراسر مکان و سنگ های آلپ پیچ شده در اروپا را فراهم می کند. مهمتر از همه، این امکان را برای شناورهای کامل بیش از 60 متر فراهم می کند.


گزینه های دیگر:


Edelrid Canary Pro – یک تک آهنگ فوق العاده لاغر (همچنین دارای گواهینامه نیمه و دوقلو) است که می تواند با یک تگ لاین یک تنظیم بسیار سبک را ایجاد کند.



تبر یخی Grivel G1

تبرها و چکش های کوهنوردی

محورهای یخ با محور مستقیم یا منحنی و با انتخاب منحنی معمولی یا معکوس عرضه می شوند. شفت مستقیم و پیک معمولی برای زمین های آرام تر و شفت منحنی و پیک منحنی معکوس برای زمین های شیب دار و فنی مناسب است. پیک و شفت دارای درجه بندی B (اساسی) یا T (فنی) هستند که به استحکام تبر مربوط می شود: T به این معنی است که شفت به اندازه کافی قوی است که می توان از آن عقب انداخته شد و در نگهدارنده گشتاور شد.


اغلب، محورهای درجه B برای کوهنوردی عمومی و ملایم کاملاً کافی هستند. اما تبرهای دارای رتبه T مفیدتر هستند (حتی اگر قصد ندارید از تبر خود به عنوان لنگر استفاده کنید، هوس‌بازی‌های کوهنوردی به این معنی است که ممکن است همچنان نیاز داشته باشید!).


اگر فقط یک تبر برای کوهنوردی تهیه می کنید، باید یک تبر داشته باشد. اگر دو تا دریافت می کنید، باید یک چکش و یک آز وجود داشته باشد. برای یخ های شیب دار یا زمین های مختلط، برخی افراد هیچ کدام را ندارند.



تبر یخی Grivel G1 (شفت مستقیم، چیدن معمولی) - یک تبر معمولی، بدون حاشیه و درجه B که به خوبی برای سفرهای دریایی، زمین های یخبندان و تورهای اسکی کاربرد دارد.

Grivel Air Tech Evo (شفت خم شده، انتخاب معمولی) - یک دستگاه فوق العاده همه کاره. دارای درجه T و با شفت خمیده، اجازه می دهد تا فاصله بیشتری در زمین های شیب دار وجود داشته باشد. در طول های مختلف و در نسخه های چکشی یا adze موجود است. همچنین به DMM Cirque یا DMM Raptor مراجعه کنید.

DMM Fly (شفت خم شده، انتخاب منحنی معکوس) - به اندازه کافی فنی است که برای اکثر سناریوهای یخ نوردی مناسب است، اما همچنان تبر خوبی برای کوهنوردی عمومی است. ماشین گریول شمالی را نیز ببینید.




کرامپون کوسه ادلرید

کرامپون

وقتی صحبت از کرامپون برای کوهنوردی می شود، کرامپون های 10 امتیازی خوب هستند و کرامپون های 12 امتیازی بهتر. کرامپون 10 نقطه ای معمولاً برای زمین های ملایم یا برای استفاده به عنوان کرامپون تورهای اسکی مناسب است، اما اکثر مردم کرامپون 12 نقطه ای را بسیار متنوع تر می دانند.


نقاط جلوی افقی برای کوهنوردی عمومی و نقاط جلوی عمودی برای یخ نوردی هستند.


ضمیمه های کرامپون با نام های مختلفی شناخته می شوند، اما اساساً گیره جلو، گیره پشتی یا جلو بند، پشت بند یا هر نوع دیگری از آن ها هستند. مذاکره با کلیپ‌ها را آسان‌تر می‌دانم، مخصوصاً با دست‌های نیمه یخ زده. با این حال، بررسی بصری بند ها برای اطمینان از درست بودن آنها آسان تر است، و برخی از چکمه های عایق شده و در ارتفاع بالا فقط با بند کار می کنند.



کرامپون کوسه Edelrid - یک کرامپون 12 نقطه ای عالی برای اکثر کوهنوردی ها است و با انحنای فولاد Edelrid آن را بدون کاهش قدرت بسیار سبک کرده است. کرامپون کوسه Edelrid با هر نوع دلبستگی عرضه می شود.


گزینه های دیگر:


کرامپون Grivel G12 – کرامپون کلاسیک کوهنوردی با طراحی آزمایش شده زمان. کمی در سمت سنگین تر، و شما باید یک سبک دلبستگی را انتخاب کنید.

کرامپون Grivel G14 - نسخه یخی شیب دار Grivel G12، با نقاط جلوی عمودی که می توان آنها را تعویض کرد (نقاط دوگانه برای تک و بالعکس).

کوله پشتی کوهنوردی استوک


کوله پشتی کوهنوردی ساخت ایران


بهترین کوله پشتی کوهنوردی


کوله پشتی


قیمت کوله پشتی کوهنوردی یک روزه


کوله پشتی کوهنوردی ترب


کوله پشتی کوهنوردی کودک


کوله پشتی کوهنوردی امریکایی


[ بازدید : 13 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]