چای بوته عسل چیست؟

شنبه 11 دی 1400
17:53
سورن امیری

بوته زنبوری یا Cyclopia spp.، درختچه ای است که در نواحی کیپ شرقی و غربی آفریقای جنوبی می روید.

این گیاه نزدیک به رویبوس است، زیرا هر دو گیاه متعلق به خانواده Fabaceae هستند (2).

حدود 23 گونه مختلف Cyclopia وجود دارد. چای Honeybush عمدتاً از Cyclopia intermedia (منبع 3Trusted، 4Trusted Source) تهیه می شود.

این گیاه چوبی می تواند تا 10 فوت (3 متر) ارتفاع رشد کند. این چای دارای گل های زرد کم رنگ با رایحه و طعم شیرین و عسل مانند است که نام چای از آنجاست (2، 5 منبع معتبر).

با این حال، چای بوته عسل فقط یک چای با طعم شیرین دیگر نیست. همچنین فاقد کافئین، مغذی است و حاوی مقادیر بسیار کمی از انواع مواد معدنی، از جمله کلسیم، آهن، و روی، و همچنین ترکیبات گیاهی مفیدی است که فعالیت آنتی اکسیدانی دارند (منبع 4، 6 منبع معتبر).دمنوش چربی سوز

می توانید از یک فنجان گرم از این چای به عنوان بخشی از برنامه شبانه خود لذت ببرید یا آن را در یک لیوان پر از یخ بریزید تا چای سرد درست کنید.

خلاصه
چای هانی بوش یک چای طبیعی شیرین بومی آفریقای جنوبی است. بدون کافئین با عطر و طعمی شبیه عسل است.

مزایای بالقوه
از اوایل قرن نوزدهم از چای هونیبوش برای درمان بیماری های متعدد استفاده می شد. بیشتر اثرات بالقوه آن بر سلامتی به محتوای آنتی اکسیدانی آن مرتبط است (منبع مورد اعتماد 4).

سرشار از آنتی اکسیدان
آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که به جلوگیری یا کاهش آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کنند (منبع مورد اعتماد 7).

چای Honeybush سرشار از گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول ها، یعنی گزانتون ها و فلاوانون ها است (6Trusted Source، 8Trusted Source، 9Trusted Source).

نوع اصلی گزانتون موجود در عصاره بوته عسل منگیفرین است، در حالی که فلاوانون های اولیه هسپریدین و ایزوکورانتین هستند (منبع مورد اعتماد).

منگیفرین و هسپریدین هر دو دارای اثرات ضد التهابی و مبارزه با سرطان قوی هستند. به احتمال زیاد این ترکیبات مسئول بیشتر فواید احتمالی چای هستند (منبع 10، منبع معتبر 11، منبع معتبر 12).

ممکن است خاصیت ضد دیابت داشته باشد
دیابت یکی از شایع ترین بیماری های جهانی است که بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند (منبع مورد اعتماد 5).

به طور کلی به دیابت نوع 1 و نوع 2 طبقه بندی می شود که هر دو با سطح قند خون بالا به دلیل اختلال در عملکرد پانکراس مشخص می شوند. این می تواند به دلیل کاهش تولید انسولین یا ترشح کم انسولین و مقاومت به انسولین باشد.

تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول های چای بوته عسل ممکن است به پیشگیری، مدیریت و درمان دیابت نوع 2 کمک کند.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی که اثرات ضد دیابتی مانگیفرین را بررسی می‌کنند نشان می‌دهد که ممکن است با تحریک ترشح انسولین و ترویج بازسازی سلول‌های آسیب‌دیده پانکراس به کاهش سطح قند خون کمک کند (منبع 5Trusted، 6Trusted Source، 11Trusted Source).

در مورد هسپریدین، مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که با تنظیم آنزیم‌های کلیدی درگیر در متابولیسم قند، و همچنین با محافظت از پانکراس در برابر آسیب اکسیداتیو، به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند (منبع مورد اعتماد، منبع 13).

همچنین شایان ذکر است که هم منگیفرین و هم هسپریدین ممکن است به جلوگیری از پیشرفت عوارض مرتبط با دیابت، مانند آسیب کلیوی و عصبی کمک کنند (منبع مورد اعتماد، منبع معتبر 11).

ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد
چای بوته عسل ممکن است با تأثیر بر سلول های استخوانی به نام استئوکلاست ها و استئوبلاست ها برای متابولیسم استخوان مفید باشد.

از طریق تحلیل استخوان، استئوکلاست ها بافت استخوان را تجزیه می کنند تا مواد معدنی را به جریان خون آزاد کنند. در مقابل، استئوبلاست ها از طریق سنتز استخوان، استخوان جدید را تشکیل می دهند. وقتی از دست دادن استخوان از تشکیل بیشتر شود، خطر بیماری های استخوانی مانند آرتریت و پوکی استخوان افزایش می یابد (منبع مورد اعتماد 3).

خوشبختانه، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که منگیفرین و هسپریدین، که هر دو در چای بوته عسل یافت می شوند، ممکن است برای متابولیسم استخوان مفید باشند.

اول، منگیفرین تشکیل استئوکلاست را مهار می کند، که به نوبه خود تجزیه بافت استخوان را کاهش می دهد. دوم، هسپریدین با محافظت از استئوبلاست ها در برابر آسیب اکسیداتیو باعث بهبودی استخوان می شود (منبع 3، منبع مطمئن 5، منبع معتبر 11، منبع مورد اعتماد 13، منبع معتبر 14).

بنابراین، چای بوته عسل ممکن است به طور بالقوه از استخوان های شما محافظت کند.
چایی ترش برای لاغری

چای سبز و دارچین برای لاغری

دمنوش چربی سوز قوی

دمنوش لاغری برای مزاج بلغمی

خواص چای کوهی برای لاغری

بهترین دمنوش لاغری

دمنوش برای لاغری

دمنوش لاغری بیز

خواص گل محمدی برای لاغری

دمنوش لاغری خانگی سریع

دمنوش زیره سبز برای لاغری

دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی

خواص به لیمو برای لاغری

دمنوش زیره برای لاغری

خواص گل گاوزبان برای لاغری

زمان مصرف دمنوش بلوبری برای لاغری

خواص کاکوتی در لاغری

دمنوشهای لاغری

چای بابونه و لاغری

قهوه لاغري دكتر بيز

طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

دمنوش لاغری طب سنتی

چه دمنوشی برای لاغری خوبه

طرز تهیه دمنوش سماق برای لاغری

دمنوش دارچین برای لاغری

محصولات لاغری دکتر بیز

دمنوش دکتر بیز

دمنوش لاغری شکم و پهلو

خواص مریم گلی برای لاغری

دمنوش زنجبیل برای لاغری

پک لاغری دکتر بیز

چای نیوشا برای لاغری

دمنوش لاغری برای مادران شیرده

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

خواص دمنوش بابونه برای لاغری

دمنوش شوید برای لاغری

انواع دمنوش لاغری

چای سبز و زیره برای لاغری

زمان مصرف دمنوش نعناع فلفلی برای لاغری

دمنوش چربی سوز

کاکوتی و لاغری

دمنوش های چربی سوز

خواص چای بابونه برای لاغری

طرز تهیه دمنوش چای سبز برای لاغری

بهترین دمنوش برای چربی سوزی شکم

برای لاغری چه دمنوشی بخوریم

طرز تهیه چای سبز برای لاغری

دمنوش بادرنجبویه برای لاغری

بهترین دمنوش برای چربی سوزی

[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]